Bylinky v kuchyni a ich tajomstvá. Pozrite čo ktorá dokáže

Za podporu zdieľaním vám ďakujeme

Bylinky sú predovšetkým liečivá.

Treba s nimi ako s liečivom aj zaobchádzať. Neprekrmovať sa nimi, nepoužívať jeden druh bylinky dlhodobo a myslieť na pravidlo – všetko s mierou! Inak sa môže vytúžené schudnutie zmeniť na poškodenie obličiek. Tak čo ktorá bylina dokáže?

Bazalka

– rada sa kamaráti s čerstvou plodovou zeleninou ako sú paradajky, uhorky, baklažány, ale aj so strukovinami. Uplatní sa v šalátoch, omáčkach a najrôznejších jedlách z talianskej kuchyne. Zlepší sústredenie, upokojí vás a zaženie nespavosť. Je to i známe afrodiziakum.

Estragón čiže palina dračia

– používajú sa čerstvé i sušené lístky, najmä na ryby a kuracinu, tiež do polievok, na zeleninu a do smotanových jedál.. Obsahujú vitamíny A, C a jód i minerálne soli.

Fenikel

– najmä jeho buľvu možno považovať za zeleninu, no nie je to tak dávno čo sme poznali a využívali len jeho vňať a sušené semienka. Ochucovali sme nimi polievky, pečivo, zaváraniny i rôzne druhy mäsa. Zmierňuje nadúvanie a pri chudnutí sa využíva ako mierne preháňadlo.

Levanduľa

– je to balzam na nervy, bolesť hlavy, pocit úzkosti, depresie. Ak sa prejedáte zo stresu, pomôže vám levanduľa. Dezinfikuje tiež tráviaci trakt. Odvážnejšie z vás môžu kvety v čerstvom i sušenom stave pridávať k dusenej zelenine, sladkým zaváraninám a pečenému mäsu.

Ligurček

– chuťou oživí mäsové pokrmy a zeleninové šaláty. Zaháňa melanchóliu a zlepšuje náladu. Odvádza prebytočnú vodu z tela, čiže pomáha chudnúť. Povzbudzuje milostné chúťky.

Koriander

– postará sa o lepšie trávenie, odstráni nadúvanie, zatočí s črevnými parazitmi. Upokojí nervózne osoby. Vňať sa používa podobne ako petržlenová vňať, čiže takmer všade. Výrazná chuť sušených semienok ozvláštni dusené mäso i zeleninu a podporuje pocit nasýtenia.

Kôpor

– bylina plná antioxidantov. Zároveň povzbudzuje chuť do jedla “zachraňuje” nervy, zmierňuje plynatosť, odvodňuje. Je neoceniteľný pri zaváraní, príprave rýb a zemiakových jedál.

Majorán

– obľúbený je najmä v kombinácii so zemiakmi, s mäsom či v slaných plnkách. Funguje proti stresu, podporuje spánok, používa sa pri vyčerpanosti.

Mäta

– výborne si rozumie so zeleným hráškom, zelenou fazuľkou, s jahňacinou a ovocím. Orientálna kuchyňa nemá bez nej ten správny šmrnc. Dezinfikuje organizmus a upokojuje trávenie, napr. pri prejedení. Navodzuje pocit zasýtenia, preto je ideálna pre zoštíhľujúcu kúru. Osviežuje a ochladzuje telo i myseľ.

Medovka

– pomáha pri bolestiach hlavy, nervozite, hystérii i hypochondrii. Zlomené srdce pomôže zahojiť ako čaj, sirup i zelená dekorácia dezertov.

Oregano čiže pamajorán obyčajný, prezývaný aj dobrá myseľ

upravuje trávenie, nespavosť a zvyšuje chuť na sex. Obsahuje cenné látky na boj so starnutím buniek. Oceníte ho v polievkach, omáčkach, zeleninových šalátoch. Nezaobídu sa bez neho grécke či talianske recepty.

Pažítka

podporuje chuť do jedla, má nezanedbateľný obsah sodíka, vápnika, vitamínu C, železa, betakaroténu. Jej využitie zahŕňa studenú aj teplú kuchaňu.

Petržlenová vňať

– je plná vitamínov A, B, C, vápnika, horčíka, železa. Lieči zubné ťažkosti a osviežuje dych. Je univerzálnym prostriedkom na dochutenie akýchkoľvek slaných jedál.

Rebríček obyčajný

odstraňuje premasťovanie vlasov a pleti, zmierňuje PMS a bolestivú menštruáciu. Rozhodne ho vyskúšajte do kyslých polievok so zemiakmi.

Rozmarín

– povzbudzuje pri únave, pôsobí ako afrodiziakum, obsahuje antioxidanty, napomáha chudnutiu. Očarí vás v kombinácii s pečeným mäsom.

Saturejka

– mala by byť všade tam kde je kapusta, kel, karfiol, fazuľa či hrach, aby nenadúvali. Posilňuje oslabené srdce.

Šalvia

– pomôže v boji s potením zo stresu i s lenivým trávením. Spolu s rozmarínom ochutí maslo a mäkké syry, husacinu, kačacinu, jahňacie mäso. Čerstvé bylinky a aj sušené semienka povzbudzujú milostné chúťky a vďaka obsahu antioxodantov pôsobí proti starnutiu pokožky.

Tymian

– využijete pri bolesti hlavy, tráviacich ťažkostiach i podráždených nervoch. Zvyšuje imunitu a tiež obsahuje látky pôsobiace proti starnutiu organizmu. Žiada sa k duseným jedlám z plodovej zeleniny, k mäsu, údeninám, syrom a strukovinám.

Žerucha

– bylinky sa nikdy nevaria. Surová sa pridáva do hotových šalátov, nátierok a polievok. Zvyšuje imunitu vďaka vitamínu C a železu. Pomáha pružnejšie reagovať na životné situácie, detoxikuje organizmus.

Žihľava

– obsahuje množstvo vitamínu C, čistí obličky, pečeň, pleť a skrášľuje vlasy. Nahradí špenát aj listový šalát a je skvelá do slaných náplní do pečiva.

 

About Ywet 214 Articles
Sme skvelá dlhoročná partia báb vo veku od 28-65 rokov. Každá z nás sa venuje niečomu inému - je medzi nami pedagogička, sociálna pracovníčka, diplomovaná zdravotná sestra, kaderníčka a stylistka a ja sa venujem podnikaniu. Po dlhom vyčerpávajúcom dni potrebujem relax a pre mňa je relaxom písanie.Tak sme dali dohromady svoje vedomosti a koníčky a vznikol Lifestylový magazín Dámska jazda. Budeme sprevádzať ženy ich každodennými starosťami a radosťami, prinášať novinky z oblasti módy a krásy, zdravia, prezradíme Vám tajomstvá harmonického rodinného života, niečo dobré si navaríme a upečie a hlavne sa zabavíme.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*