Aj vy sa budíte 6x za noc? Pozor! Následky môžu byť fatálne

Za podporu zdieľaním vám ďakujeme

Ak je váš prvý zvuk ráno pri dvíhaní sa z matrace „áááuuu“ a nie zívnutie, je pravdepodobné, že ste dobre oboznámení s bolesťami chrbtice. Pri takýchto bolestiach sa nielenže zle zaspáva, ale dokážu nás zobudiť za noc aj 6x. Prečítajte si pár jednoduchých vylepšení a zabráňte tak nenapraviteľným škodám spôsobených nedostatkom zdravého spánku.

Spánok sa javí ako najvyššia forma nečinnosti, ale tie hodiny v bezvedomí sú v skutočnosti časom tvrdej práce pre náš mozog. 1x za 24 hodín potrebuje „opraviť“ a zreorganizovať. Táto činnosť trvá 7-8 a nesmie byť prerušovaná, hovorí Michael Twery, PhD, riaditeľ Národného centra pre výskum spánkových ochorení.

Veľa ľudí tvrdí, že im stačia 3-4hodiny spánku, že fungujú – riadia auto, chodia do práce, varia. To sú jednoduché, každodenné úkony, ale náš mozog potrebuje naozaj viac aby čo najefektívnejšie vykonával „automatické“ úlohy, ako je sekrécia hormónov.

Vyskúšajte nové lacné matrace.

Dnes ešte veľa ľudí spí na nie veľmi kvalitných matracoch, dôsledkom čoho sú bolesti chrbta a svalov, poruchy spánku, nadmerné potenie, únava. Na trhu môžeme nájsť veľa spoločností, a firiem, ktoré vyrábajú a predávajú matrace. Ich ponuka je taktiež široká: latexové matrace, penové matrace, matrace zo studenej peny alebo z lenivej peny, taštičkové, prípadne pružinové matrace.

Človek by si mal uvedomiť, že matrac bude používať zhruba 8 rokov, preto by mal byť vyrobený z kvalitných materiálov. Ako si vybrať správny matrac? Väčšina predajcov už umožňuje si ho vyskúšať doma na pár dní resp. týždňov, lebo len tak zistíte čo je pre vás to „pravé orechové“.

Pozície prepínača

Nielen nesprávne matrace, ale aj určité pozície v spánku môžu spôsobiť zvýšený tlak na krk, boky, spodnú časť chrbta a bolesť na seba nenechá dlho čakať. Pomôže nám vankúš. Ak spávate na chrbte, podložte si ho pod kolená, to umožní správne vyrovnanie chrbtice. Ak spíte na bruchu, tak vám môže pomôcť vankúš pod spodnou časťou brucha. Ak spávate na boku, zastrčte si vankúš medzi kolená.

Zaujímavosť na záver : Dostatočne dlhý, nerušený spánok je veľmi dôležitý nielen pre mozog, ale aj pre zdravie kostí, srdca, imunitný systém, hmotnosť, pečeň a v neposlednom rade aj sexuálne zdravie a plodnosť. Štúdia publikovaná v Journal of the American Medical Association ukázala, že týždeň obmedzeného spánku (päť hodín v noci) viedol k zníženiu hladiny testosterónu, zníženiu záujmu o sex a zníženie výkonu.

 

Takže dnes choďte do postele skôr … prajeme vám ničím nerušený spánok a sladké sny.

 

 

 

About Ywet 214 Articles
Sme skvelá dlhoročná partia báb vo veku od 28-65 rokov. Každá z nás sa venuje niečomu inému - je medzi nami pedagogička, sociálna pracovníčka, diplomovaná zdravotná sestra, kaderníčka a stylistka a ja sa venujem podnikaniu. Po dlhom vyčerpávajúcom dni potrebujem relax a pre mňa je relaxom písanie.Tak sme dali dohromady svoje vedomosti a koníčky a vznikol Lifestylový magazín Dámska jazda. Budeme sprevádzať ženy ich každodennými starosťami a radosťami, prinášať novinky z oblasti módy a krásy, zdravia, prezradíme Vám tajomstvá harmonického rodinného života, niečo dobré si navaríme a upečie a hlavne sa zabavíme.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*