Aqua aerobik-ideálny šport aj pre tehotné

Páčil sa vám článok? Odmeňte autora zdieľaním :-)

Aqua aerobik

je cvičenie pri hudbe, ktoré prebieha vo vode. Hodí sa takmer pre každého, pretože nie sú stanovené žiadne výkonnostné, vekové alebo váhové kategórie.

Keďže pri cvičení nedochádza k otrasom, vyhovuje aj ľuďom, ktorí majú problémy s kĺbami či chrbticou, starším ľuďom alebo tehotným ženám.

Navyše môže byť skvelým prostriedkom napomáhajúcim k znižovaniu hmotnosti.

Ako prebieha

Môžete cvičiť v hlbokej alebo tzv. prechodovej vode. Pri cvičení v hĺbke máte okolo tela zapnutý nadľahčovací pás a vznášate sa v zvislej polohe ponorení po krk vo vode. Nohy sa nedotýkajú dna a tak nedochádza k žiadnym nárazom. Voda kladie odpor vo všetkých smeroch, v ktorých sa pri cvičení pohybujete a vďaka jej hydrostatickému tlaku dochádza k zníženiu krvného tlaku a zlepšeniu srdcovej činnosti. Cvičenie v prechodovej vode prebieha podobne, ale voda pri ňom siaha po pás alebo do polovice hrudníka a nie je potrebný žiadny nadľahčovací pás, pretože nohami stojíte na dne bazéna.

Ideálne pre svaly a kĺby

Bez ohľadu na to, akú výšku vodnej hladiny si zvolíte, cvičenie vo vode môže byť zaujímavým a efektívnym spôsobom ako sa rozhýbať bez toho, aby ste si nadmerne namáhali chrbticu, alebo kĺby.

“Pri aqua aerobiku trénujete silu a vyrtvalosť. Intenzitu cvičenia zvyšujete odporom vody a zároveň si môžete svaly príjemne masírovať. Odpor vody potom – na rozdiel od gravitácie – pôsobí v oboch smeroch, takže každý pohyb vyžaduje dve svalové skupiny a vy tak ideálne vyrovnáte svoju možnú svalovú disbalanciu”, hovorí Jana Havrdová z Českého zväzu aerobiku a fitness.

Aqua aerobik účinne posilňuje aj kardiovaskulárny sytém a navodzuje fyzické a psychické uvoľnenie. K jeho ďalším vítaným účinkom patrí pozitívny vplyv na znižovanie hmotnosti a tvarovanie postavy.

4x rýchlejšie chudnutie

Cvičenie vo vode má podľa aktuálneho priskumu, ktorého sa zúčastnilo 300 amerických žien, až 4x väčší efekt na chudnutie ako aerobné cvičenie na suchu.

“Cvičenie v skupine je zábavné, stres a napätie z vás rýchlo opadnú, naopak , dodávate si potrebnú energiu. A má ešte jednu nepopierateľnú psychologickú výhodu – ľudia sú pri cvičení skytí vo vode, takže sa nehanbia za svoje prípadné telesné nedostatky. To môže byť zásadné pre tých, ktorí nie sú so svojou postavou 100% istí”, dopĺňa Štěpánka Štrougalová, majiteľka Pražského Baby Clubu Juklík.

Aqua aerobik pomáha

  • znižovať hmotnosť – schudnúť rýchlejšie ako na suchu
  • formovať postavu
  • zvyšovať svalovú silu
  • zlepšovať vytrvalosť a odolnosť
  • urýchľovať rehabilitáciu po úrazoch
  • podporovať psychickú pohodu

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.