Aqua aerobik-ideálny šport aj pre tehotné

Páčil sa vám článok? Odmeňte autora zdieľaním :-)

pošli na vybrali.sme.sk

Aqua aerobik

je cvičenie pri hudbe, ktoré prebieha vo vode. Hodí sa takmer pre každého, pretože nie sú stanovené žiadne výkonnostné, vekové alebo váhové kategórie.

Keďže pri cvičení nedochádza k otrasom, vyhovuje aj ľuďom, ktorí majú problémy s kĺbami či chrbticou, starším ľuďom alebo tehotným ženám.

Navyše môže byť skvelým prostriedkom napomáhajúcim k znižovaniu hmotnosti.

Ako prebieha

Môžete cvičiť v hlbokej alebo tzv. prechodovej vode. Pri cvičení v hĺbke máte okolo tela zapnutý nadľahčovací pás a vznášate sa v zvislej polohe ponorení po krk vo vode. Nohy sa nedotýkajú dna a tak nedochádza k žiadnym nárazom. Voda kladie odpor vo všetkých smeroch, v ktorých sa pri cvičení pohybujete a vďaka jej hydrostatickému tlaku dochádza k zníženiu krvného tlaku a zlepšeniu srdcovej činnosti. Cvičenie v prechodovej vode prebieha podobne, ale voda pri ňom siaha po pás alebo do polovice hrudníka a nie je potrebný žiadny nadľahčovací pás, pretože nohami stojíte na dne bazéna.

Ideálne pre svaly a kĺby

Bez ohľadu na to, akú výšku vodnej hladiny si zvolíte, cvičenie vo vode môže byť zaujímavým a efektívnym spôsobom ako sa rozhýbať bez toho, aby ste si nadmerne namáhali chrbticu, alebo kĺby.

“Pri aqua aerobiku trénujete silu a vyrtvalosť. Intenzitu cvičenia zvyšujete odporom vody a zároveň si môžete svaly príjemne masírovať. Odpor vody potom – na rozdiel od gravitácie – pôsobí v oboch smeroch, takže každý pohyb vyžaduje dve svalové skupiny a vy tak ideálne vyrovnáte svoju možnú svalovú disbalanciu”, hovorí Jana Havrdová z Českého zväzu aerobiku a fitness.

Aqua aerobik účinne posilňuje aj kardiovaskulárny sytém a navodzuje fyzické a psychické uvoľnenie. K jeho ďalším vítaným účinkom patrí pozitívny vplyv na znižovanie hmotnosti a tvarovanie postavy.

4x rýchlejšie chudnutie

Cvičenie vo vode má podľa aktuálneho priskumu, ktorého sa zúčastnilo 300 amerických žien, až 4x väčší efekt na chudnutie ako aerobné cvičenie na suchu.

“Cvičenie v skupine je zábavné, stres a napätie z vás rýchlo opadnú, naopak , dodávate si potrebnú energiu. A má ešte jednu nepopierateľnú psychologickú výhodu – ľudia sú pri cvičení skytí vo vode, takže sa nehanbia za svoje prípadné telesné nedostatky. To môže byť zásadné pre tých, ktorí nie sú so svojou postavou 100% istí”, dopĺňa Štěpánka Štrougalová, majiteľka Pražského Baby Clubu Juklík.

Aqua aerobik pomáha

  • znižovať hmotnosť – schudnúť rýchlejšie ako na suchu
  • formovať postavu
  • zvyšovať svalovú silu
  • zlepšovať vytrvalosť a odolnosť
  • urýchľovať rehabilitáciu po úrazoch
  • podporovať psychickú pohodu

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.