Posteľné obliečky podporujú chudnutie – “prespite” sa ku krásnej postave

Teraz si určite šomrete, že: “Aký len môžu mať posteľné obliečky súvis s chudnutím?” Tak poďme sa na to pozrieť.

Výskumy ukazujú, že ľudia, ktorí spia menej ako 6 hodín denne, vážia pri rovnakom spôsobe života až o 4-6kg viac ako tí, ktorí spia 7-8 hodín. Najzdravší spánok je do polnoci. V noci sa vytvára v tele spánkový hormón, ktorý riadi biologické a hormonálne funkcie. Ak teda spíte málo, organizmus ho má nedostatok, je v strese a vy priberáte.

Vy by ste aj ale chceli spať poriadne, ale nejako sa nedarí? Prehadzujete sa v posteli ale nie a nie zaspať? Máte novú posteľ aj periny a stále nechápete v čom je problém? Asi by bolo načase vymeniť obliečky. Áno. Čistota a kvalita posteľnej bielizne veľmi ovplyvňuje náš spánok a pritom vplýva aj na naše zdravie.

Nedávny prieskum vo Veľkej Británii ukázal, že asi pätina Britov nemení posteľnú bielizeň viac krát než raz mesačne. Asi šesť percent mení obliečky týždenne, ale našlo sa aj percento, ktorí menia obliečky raz ročne. To však nie je problém našich slovenských a českých žien, preto sa skôr zameriame na kvalitu a materiál posteľného prádla.

Obliečky z hladkej bavlny

Tento materiál je asi “najpriateľskejší” k ľudskej pokožke a preto sú najobľúbenejším a stále najčastejšie sa vyskytujúcim typom obliečok v slovenských spálňach.

Krepové obliečky

Sú ušité z látok zo 100% bavlny s vlnitým povrchom a veľkou výhodou je to, že sa nemusia žehliť. Ušetria tak čas, ktorý je možné venovať zábavnejšej činnosti ako je žehlenie.

Saténové obliečky

sú určené ľuďom s najvyššími nárokmi na kvalitu materiálu. Na omak sú veľmi jemné, s decentným leskom. Šijú sa z látok vysokej hustoty, tkaných v atlasovej väzbe. Veľmi kvalitné sú obliečky z mako saténu z jemnej, česanej bavlnenej priadze z najkvalitnejších druhov dlhovláknitej egyptskej bavlny.

Flanelové obliečky

Poskytujú dostatočný tepelný komfort predovšetkým v zimnom období alebo v prechodných obdobiach keď sa ešte nekúri ale vonku je už chladno. Obliečky z tohto materiálu vynikajú ľahkosťou, hrejivosťou a príjemným pocitom jemnosti na omak.

Naše tipy:

  •  Super posteľ & vankúš & kvalitné obliečky

Každému vyhovuje iný matrac aj vankúš. Nemajú byť príliš mäkké ani príliš tvrdé. Podstatné sú aj posteľné obliečky, ktoré majú byť priedušné a nasiakavé. 

  • Primeraná teplota

Nie viac než 21 °C. Vedci vravia, že interval pre ideálny odpočinok v spálni je zhruba 15 – 21 °C. Iná teplota spánok ruší núteným ohrievaním, resp. chladením tela.

  • Načase

Chodievajte spať stále v rovnakom čase. Vaše telo tak bude mať vždy jasno, čo nasleduje, a nebude mať problém zaspať.

  • Čiernočierna tma

Čím väčšia tma, tým lepšie. Úplná tma, úplne najlepšie. Nenechajte ani svetlo rádiobudíka a diódy mobilu rušiť váš odpočinok

  • Šššš…

Oči zavriete, ale uši nie. Preto je na spanie ideálne také miesto, kam nepreniká žiadny alebo minimum zvuku.

  • Ohmmm

Pred spaním nepracujte, vyhnite sa činnostiam, ktoré vyžadujú sústredenie. Ideálne je vysadiť aj všetky obrazovky – televíziu, počítač, mobil.

Takto jednoducho sa dá “prespať” ku krásnej, štíhlej postave. Dobrú noc

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.