Pozor na “alergie” vášho zamestnávateľa

Páčil sa vám článok? Odmeňte autora zdieľaním :-)

Svojho šéfa sa rozčuľovať a dráždiť naozaj neoplatí. Chcete poznať situácie, ktoré ich najviac a najčastejšie privádzajú do šialenstva a vyvarovať sa ich? Tak tu sú :

1 ) Odmietate teamovú hru.

Teamovú prácu významne sťažuje hašterenie, neschopnosť povzniesť sa nad drobné názorové nezhody a prenášanie osobných sporov do pracovných vzťahov. Podľa výskumov sú na takéto správanie náchylnejšie ženy a niektoré sa dokonca vyžívajú v udržiavaní napätých situácií v kolektíve.
Správna stratégia: Vedúci pracovníci oceňujú ľudí s nadšením pre teamovú prácu, pretože motivujú aj ostatných hráčov v družstve. Ste skôr sólistka? Keď kolegom tu a tam pomôžete, vybudujete si povesť schopnej ženy rýchlejšie. Nešetrite ani pochvalami – kto sa bojí kolegovho úspechu, je ako keby kopal za iný klub.

2) Chodíte často neskoro.

Prirútite sa neskoro, ostatní kolegovia nevedia kde im hlava stojí a mrmlete niečo o prepchatých cestách a meškajúcom autobuse? Alebo dokonca neprídete vôbec a okolo obeda len pošlete SMS s tým, že máte angínu?
Správna stratégia: Keď podpisujete pracovnú zmluvu, zaväzujete sa, že sa denne budete dostavovať včas. Ak však dobiehate do cieľovej rovinky, alebo sa len s kľudom Angličana šuchtáte aj o pol hodiny neskôr, dávate tým vlastne najavo, že svoju prácu neberiete až tak vážne. Neskorými príchodmi si naviac pokazíte povesť dôveryhodnej osoby. Berte preto dodržiavanie začiatku pracovnej doby ako prioritu a v jej mene obetujte polhodinové žehlenie vlasov a raňajkové hody. Trápi vás chronická nedochvíľnosť? Posuňte si hodinky dopredu, oblečenie si pripravte už večer a z domu vypadnite o pol hodiny skôr.

3) Kašlete na firemné akcie a školenia.

Nadriadený neznáša keď podriadený cez seba nevidí team. Podriadený tým tak do popredia vystavuje svoje sebectvo a nechápe, že takto firma ani obchod nemôžu dobre fungovať. Takáto včielka sa v úli dlho nezohreje.
Správna stratégia: Osvojte si pravidlo úspešných – nečakajte kým vás šéf o niečo požiada. Držte s ním krok, napochodujte k nemu raz za týždeň a sondujte či potrebuje pomôcť – samozrejme výhradne s pracovnými záležitosťami. Naváľa vám zodpovednosti navyše? Ukážte, že vás jeho dôvera potešila. Dostanete nepríjemnú úlohu? Nestrúhajte grimasy, zmlsnite si na náročnej mise ako na sladkej čerešničke. Hneď vzbudíte dojem, že máte na všetko. Takáto reputácia sprevádza víťazov. Pokiaľ máte odpor k firemným akciám, prejavte ho hneď po nástupe, tak bude hneď všetkým jasná vaša neúčasť a potom už o nechuti naveky mlčte. Firemné akcie nekomentujte, nedegradujte, aby si ostatní, tí čo sa ich zúčastňujú nepripadali hlúpo. Pokiaľ sa ale prihlásite na nejaké to školenie, potom naň choďte – firmy neradi platia niečo zbytočne.

4) Dávate najavo pohŕdanie a nudu.

Dávate najavo zákazníkovi, že vás vaša práca nebaví? Ste neochotní a tvárite sa znudene? Tak toto je naozaj neodpustiteľný hriech – tu hrozí aj vyhadzov, ohrozujete reputáciu firmy, ohrozujete zisky vášho zamestnávateľa.
Správna stratégia: Keď na svoj pracovný stôl vztýčite vlajku horlivosti, ukazujete, že pre firmu dýchate, ste obetavý a tvrdo pracujúci pilier spoločnosti – zaslúžite si okamžité povýšenie. Ako to však nenápadne dokázať náčelníkovi, že práve vy ste tá najpracovitejšia posila teamu? Usmejte sa zakaždým ako šéfa stretnete. Až vám nabudúce zas pridelí takmer nekonečný zoznam pracovných úloh, chopte sa nového zadania s chuťou namiesto toho, aby ste vyvracali očami, šomrali a dokonca mrmlali, že to nezvládnete. Najviac totiž na seba upozorníte výsledkami. Nadšením nakazíte aj ostatných, dokonca aj svojho šéfa.
Tip: Do konca týždňa predneste 2 zlepšováky, alebo nápady.

5) Nepodávate výsledky a večne sa sťažujete.

Nedosahujete požadované pracovné výsledky a ešte strácate čas s činnosťami, ktoré s prácou naozaj nemajú nič spoločné – surfovanie na internete, súkromné telefonáty a prestávky na cigaretu … a ešte sa neustále na niečo sťažujete a pritom nepredložíte žiadne riešenie? Presúvate riešenie problémov a nezhôd na šéfa? Profesionálna vražda.
Správna stratégia: Zvyknite si riešiť svoje súkromné záležitosti len cez obednú prestávku, najlepšie však po pracovnej dobe. Ak sa už musíte veľkému bratovi sťažovať, majte pripravené aj vlastné riešenie. Ušetrte šéfov vzácny čas, pretože nemusí nič vymýšľať on, stačí mu len prikývnuť alebo pokrútiť hlavou. Naviac takto vzbudíte dojem loajálneho a tzv.proaktívneho zamestnanca.
Tip: Nedvíhajte hlas, neskáčte do reči a námietky prednášajte kladnými vetami. Namiesto- “nezdá sa mi to ako dobré riešenie” použite “viem o lepšej možnosti.”

Osvojte si niekoľko ďalších šikovných trikov.

– Vyhýbajte sa sťažnostiam
Ušetrite šéfa situácií, ktoré ste schopní zvládnuť aj bez jeho zásahu. Keď mu plačete na ramene, že si pred prezentáciou neverte, pomyslí si, že chcete aby prácu za ktorú vás on platí, aj on urobil. Za manažérom choďte len v naozaj nutných prípadoch.
– Kryte mu chrbát.
Zametajte stopy, kedykoľvek sa váš najvyšší zmýli, “ošetrujte” jeho rany keď sa popáli. Počuli ste, že ho niekto očierňuje lacnými klebetami? Vykročte z davu a bite sa za neho ako lev. Uteká neskoro na schôdzku? Upovedomte čakajúcich, aby mu tento prúser prešiel hladko.
– “Kŕmte” ho kladnými ohlasmi.
Rovnako ako vy, tak aj váš generál potrebuje občas pozitívnu spätnú väzbu. Keď sa mu niečo podarí, neváhajte a o jeho zásluhe sa zmieňte nahlas a oceňte ho.

Dodržiavaním týchto pár rád a trikov docielite, že váš nadriadený bude milovať aj stoličku na ktorej sedíte.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.