Pravda o chudnutí

Páčil sa vám článok? Odmeňte autora zdieľaním :-)

pošli na vybrali.sme.sk

Kto čaká nejaký návod na zaručenú diétu, ten sa nedočká. Ponúkame vám niečo oveľa lepšie – skutočnú pravdu o chudnutí.

Ako všetko, tak aj chudnutie sa začína v našej hlave a nesúvisí iba s tým čo a ako jeme. Ide o to, aby sme boli voči sebe zodpovední a aktívni, pretože pri chudnutí, či už chceme zhodiť 1 kg alebo 20 kg, platí rovnaký zákon zachovania energie. Takže ak chceme schudnúť, musíme viac energie vydať ako prijať.

Toto pravidlo sa neoplatí “ošuškať” tým, že niekoľko týždňov budeme jesť ako vrabce – výsledkom by bol neželaný jojo efekt a rozvrátený metabolizmus. Preto treba jesť pravidelne menšie dávky (jedz do polosýta a pi do polopita = jedz pomaly) a urobiť čo najviac pre lepšie spaľovanie tukov.

Čo sa za mladi naučíš

S pribúdajúcimi rokmi sa metabolizmus spomaľuje, preto aj odbúravanie tukov trvá dlhšie. No aj mladí ľudia by si mali dávať pozor na zaručené rýchle diéty, alebo niekoľkotýždňové očistné kúry. Na hmotnosti síce ubudne, ich nebezpečenstvo však spočíva v tom, že takto naučia telo reagovať skratovo a o niekoľko rokov môže byť snaha o zhodenie kilogramov takmer márna.

Udržiavať metabolizmus v dobrej forme je základom celého chudnutia. Aby sa tak dialo, žalúdok by mal stále pracovať. To znamená, že by sme mu mali 5x denne dopriať jedlo. Nie veľa, nie málo – akurát na zasýtenie. V noci by mal oddychovať a ráno začať pracovať nanovo. Pravidlo, že večer po 17-tej hodine by sa už nemalo jesť, je dávno prekonaný mýtus. Stačí nejesť 2-3 hodiny pred spaním.

Na tanieri by sme mali mať v prvom rade najmä dostatok zeleniny, viac surovej ako tepelne upravenej. Do správneho jedálnička patrí aj mäso, vrátane tak nespravodlivo odsúdeného červeného. Väčšine našincov chýba na tanieri viac strukovín a rýb.

S ovocím treba opatrne, pretože obsahuje cukor, ale tiež sa mu netreba vyhýbať, pokiaľ neprekročíme dennú dávku 2 šálky. Kto nevie odolať sladkostiam, ten nech si radšej dá kúsok kvalitnej tmavej čokolády ihneď, ako sa chuť na niečo sladké objaví. Zatracovať netreba ani pečivo, dokonca ani to z bielej múky, ale opäť postačí menej ako sme zvyknutí.

Premena tukov

Chudnutie = spaľovanie tukov. Aby sa premenili na energiu a viac nerobili objemy tam, kde sa nám to nepáči, treba im pomôcť. Bez aktivity to však nepôjde. Nie každému ale vyhovuje skákanie na aerobiku alebo ťahanie závaží v posilňovni. Nevadí! Veľa urobí aj obyčajná chôdza, dôležité je, aby trvala aspoň 40 minút a človek by sa mal pri nej trochu zapotiť. Overený tukospaľovač je aj pomalý beh, alebo bicyklovanie.

Podporiť telo pri spaľovaní tukov je užitočné, len si treba uvedomiť, že samy o sebe veci nefungujú. Kto je aktívny, ten spáli tuky ľahšie. Kto leží na gauči, bez auta neprejde pár krokov – len zje tabletku nejakú a čaká – ten sa nedočká.

A ešte jedna dobrá rada na záver pre všetkých, ktorí chcú zhodiť: Dostatok spánku !!! Unavené, vystresované telo má tendenciu ukladať tuky. Oddýchnuté telo ich odbúrava podstatne rýchlejšie.

Teraz všetky informácie zhrnieme a vyjde nám to, že si máme zobrať príklad od našich starých rodičov. Jedli striedmo, veľa sa hýbali a chodili “spať so sliepkami”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.